Tandem
PaedDr. Petr Jan Novák
Lektor
Učitel na volné noze, pedagog, didaktik, metodik, tvůrce inovativních výukových strategií a výukových programů pro základní školy, lektor zážitkové, přirozené a instinktivní pedagogiky, komplexní pedagogiky, pedagogické psychologie a kultury učení, principál interaktivního didaktického divadla, autor scénářů výukových sad pro vzdělávací portály, domácí učitel, mentor domácího vzdělávání, spisovatel a hudebník, otec pěti dětí. Ředitel České školy v Lisabonu.
Jsem tělem i duší učitel. Soustavně a neustále pozoruji. aktivně uplatňuji a studuji procesy, které vedou dítě školou povinné ke vzdělanosti. Zajímá mě historie, vývoj, současná podoba i budoucnost výukových filosofií, koncepcí, strategií, podmínek, forem i cílů, ale především aktuální pedagogická realita a její možnosti, příležitosti, problémy i perspektivy. Své poznání od počátku své profesní kariéry důsledně opírám o výukovou praxi. Mám bohaté zkušenosti s rolí rodiče, učitele, školitele i poradce. Zabývám se tradiční, alternativní i inovativní pedagogikou, metodikou, didaktikou i pedagogickou psychologií. S radostí, nadšením a nadějí setrvávám na nekonečné cestě za poznáním a pochopením nových a nových pedagogických zápletek, výchovných peripetií a vzdělávacích záhad.
Robin Lefner
Lektor/technik
Pedagog, vyučující na ZUŠ, soukromý učitel, lektor, hudebník, herec didaktického divadla, tvůrce námětů a obsahů výukových programů, zvukový designer.
Jsem nadšený podporovatel a realizátor pedagogických projektů uplatňujících učitelskou kreativitu, strategickou i formální rozmanitost, profesionální improvizaci, vtip, pohotovost a originalitu. Ctím jedinečnost každého žáka. Při výuce oceňuji hravost, smysluplnost, sebereflexi, zodpovědnost a efektivnost.
Preferuji čestné, přímé, ohleduplné a rovnoprávné mezilidské jednání, vážím si umělecké a osobní svobody i svobody a důvěry v profesních vztazích.
Jsem spoluautorem i protagonistou hudebně didaktických představení pro 1. a 2. stupeň základních škol a spolurealizátorem interaktivních programů zaměřených na edukaci dětí v oblasti primární prevence, sociálních kompetencí, etiky a mezilidských vztahů. Hraji na housle, violu, kytaru, baskytaru, kontrabas, mandolínu a bicí nástroje. Působím jako jako lektor improvizace, základů zvukařské gramotnosti na pódiu, kapelní souhry a aranžmá.
K mým nejoblíbenějším relaxačním aktivitám patří hudba, video, film, lyže a plavání.