Témata
Jaké motivační nástroje mají u současného žáka největší naději na úspěch?
Jak se postavit k trvalé přítomnosti mobilních technologií v rukou žáků?
Jak reagovat na specifické osobnostní, psychické a názorové zvláštnosti žáků?
Jak zohledňovat mentální, sociální a zdravotní rozdíly ve vyučované skupině?
Jak vést úspěšnou komunikaci s rodiči, s kolegy a s vedením školy?
Jak řešit konflikty ve třídě? Jak jim předcházet?
Jak nastavit podmínky pro podporu ohleduplnosti, tolerance a respektu?
Co je to respektující přístup a jak se uplatňuje?
Jak a proč podporovat kritické myšlení a badatelský princip při rozšiřování znalostí?
Co je to formativní hodnocení a jaké má dopady na kvalitu výuky?
Jak smysluplně pracovat s chybou?
Jakou roli mají v procesu učení domácí úkoly?
Kam se ubírá výuka psaní?
Jak podporovat čtenářskou gramotnost?
Jak podporovat finanční gramotnost?
Jak podporovat uměleckou gramotnost?
Jak podporovat sociální gramotnost?
Jak podporovat mediální gramotnost?
Jak podporovat občanskou gramotnost?
Jak podporovat emoční gramotnost?
Jak pracovat s otázkami citlivých společenských a politických témat?
jak řídit názorovou diskusi?
Jak obstát v rolích moderátora a mediátora?
Má být současný učitel mentor nebo průvodce vzděláváním?
Jakou má učitel zodpovědnost za výchovu dětí?
Není osobnostní výchova vměšováním do kompetencí rodičů?
Jak funguje učitelská autorita?
Jak vypadá hodnotová orientace současných dětí?
Jak vypadá dětský žebříček morálních a etických priorit?
Jak uplatnit pedagogickou autonomii při tvorbě ŠVP?
Jak reflektovat dosažené kompetence žáků?
Slovní hodnocení? Mapa učebního pokroku? Známka?
Co je to inovativní pedagogika?
Jaké jsou důvody pro transformaci tradiční pedagogiky?
Jak se promítne komplexní, přirozená a instinktivní pedagogika do úspěšnosti vzdělávání?
Jaký vzdělávací potenciál mají zážitkové vyučování, badatelství, experiment, expedice nebo projekt?
Co získám uplatněním tandemové nebo týmové výuky?
Jak mapovat žákovskou individualitu? Jak zohledňovat individuální rozdíly?
Proč se zvyšují nároky na komunikační dovednosti učitele?
Proč se zvyšují nároky na pedagogickou flexibilitu?
Které nežádoucí vlivy postihují současné české školství?
Jak se negativa systému projevují na výkonnosti a psychické stabilitě učitele?
Jaké konkrétní hrozby ovlivňují náš pracovní komfort?
Jak se vyrovnat s přemírou nároků, pracovního stresu a zátěžových situací?
Jaké jsou účinné nástroje psychohygieny učitele?
Jaké jsou perspektivy učitelského povolání a českého školství?